Nasza szkoła uczestniczyła w pilotażu "PROGRAMOWANIE w SZKOLE"
Nasza szkoła od września 2016 r. przystąpiła do pilotażowego wdrożenia programowania, którego celem jest: wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania.
Nauka programowania przygotowuje młodego człowieka do świadomego korzystania z technologii, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań i pracy w zespole.
Wprowadzenie nauki programowania od najmłodszych lat ma również na celu przygotowanie uczniów do świadomego wyboru informatyki oraz zwiększenia liczby uczniów podejmujących w przyszłości pracę w zawodach wykorzystujących informatykę.
Pilotaż ma formę innowacji pedagogicznej, którą przygotowała Agnieszka Zbrzeżna – nauczyciel zajęć komputerowych. Program innowacji przeznaczony jest do realizacji w ramach zajęć pozalekcyjnych - koła informatycznego (programistycznego) klas IV-VI oraz zajęć komputerowych (informatyki) w klasach IV – VI.
Głównym celem i zadaniem wprowadzanej innowacji będzie kształtowanie umiejętności programowania oraz rozwijanie umiejętności myślenia algorytmicznego i logicznego uczniów klas IV-VI. Ponadto uczniowie będą mieli możliwość tworzenia i realizowania własnych projektów oraz rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji z wykorzystaniem komputera.
Uczniowie klas IV- VI będą projektować, tworzyć i zapisywać w wizualnym języku programowania pomysły historyjek, rozwiązania problemów i proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, iteracyjnych i warunkowych oraz zdarzeń jednoczesnych. Na regularnych zajęciach oraz pozalekcyjnych uczyć się będą programowania korzystając z programów i rozwiązań edukacyjnych min. takich jak: program Logomocja-Imagine, Scratch, Blockly – gry dla przyszłych programistów, Godziny kodowania – code.org, zadania z konkursu informatycznego Bóbr i miniLogi.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką
– Bill Gates
PODSUMOWANIE I ETAPU Pilotażu programowania
Projekt gry "KOT GONI MYSZ" wykonany w programie Scratch przez uczniów klasy V na zajęciach komputerowych
W dniach5 - 11 grudnia 2016 uczniowie klas IV - VI na zajęciach pozalekcyjnych aktywnie uczestniczyli Godzinie Kodowania (HOUR OF CODE). Godzina Kodowania jest międzynarodową akcją skierowaną do dzieci i dorosłych. W promowanie Godziny Kodowania na świecie włączyli się m.in. Barack Obama, Mark Zuckerberg, Bill Gates i wiele, wiele innych. Nasza szkoła znalazła się więc w doborowym towarzystwie.
W tej edycji uczestnicy Godziny Kodowania przeszli internetowy kurs z podstaw JavaScript. Skrypty można było układać za pomocą intuicyjnych bloczków, a w ostatnim etapie, korzystając ze zdobytych umiejętności użytkownicy mogli stworzyć swoją własną wersję gry. Do nauki programowania służą różnorodne samouczki, działające na każdej nowoczesnej przeglądarce internetowej. Każdy z uczestnik otrzymał certyfikat potwierdzający udział w akcjiI
FOTORELACJA
W październiku w Europejskim Tygodniu Kodowania uczniowie klasy czwartej i piątej na zajęciach komputerowych rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem rozwiązując zadnia ze strony code.org - Kurs 2, wykonując interaktywne gry i historyjki a klasa szósta programowała w Logo.
FOTORELACJA
Projekty uczniów
Szkolne studio SCRATCH
Nauka programowania przygotowuje młodego człowieka do świadomego korzystania z technologii, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań i pracy w zespole.
Wprowadzenie nauki programowania od najmłodszych lat ma również na celu przygotowanie uczniów do świadomego wyboru informatyki oraz zwiększenia liczby uczniów podejmujących w przyszłości pracę w zawodach wykorzystujących informatykę.
Pilotaż ma formę innowacji pedagogicznej, którą przygotowała Agnieszka Zbrzeżna – nauczyciel zajęć komputerowych. Program innowacji przeznaczony jest do realizacji w ramach zajęć pozalekcyjnych - koła informatycznego (programistycznego) klas IV-VI oraz zajęć komputerowych (informatyki) w klasach IV – VI.
Głównym celem i zadaniem wprowadzanej innowacji będzie kształtowanie umiejętności programowania oraz rozwijanie umiejętności myślenia algorytmicznego i logicznego uczniów klas IV-VI. Ponadto uczniowie będą mieli możliwość tworzenia i realizowania własnych projektów oraz rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji z wykorzystaniem komputera.
Uczniowie klas IV- VI będą projektować, tworzyć i zapisywać w wizualnym języku programowania pomysły historyjek, rozwiązania problemów i proste algorytmy z wykorzystaniem poleceń sekwencyjnych, iteracyjnych i warunkowych oraz zdarzeń jednoczesnych. Na regularnych zajęciach oraz pozalekcyjnych uczyć się będą programowania korzystając z programów i rozwiązań edukacyjnych min. takich jak: program Logomocja-Imagine, Scratch, Blockly – gry dla przyszłych programistów, Godziny kodowania – code.org, zadania z konkursu informatycznego Bóbr i miniLogi.
– Bill Gates
PODSUMOWANIE I ETAPU Pilotażu programowania
Projekt gry "KOT GONI MYSZ" wykonany w programie Scratch przez uczniów klasy V na zajęciach komputerowych
W dniach5 - 11 grudnia 2016 uczniowie klas IV - VI na zajęciach pozalekcyjnych aktywnie uczestniczyli Godzinie Kodowania (HOUR OF CODE). Godzina Kodowania jest międzynarodową akcją skierowaną do dzieci i dorosłych. W promowanie Godziny Kodowania na świecie włączyli się m.in. Barack Obama, Mark Zuckerberg, Bill Gates i wiele, wiele innych. Nasza szkoła znalazła się więc w doborowym towarzystwie.
W tej edycji uczestnicy Godziny Kodowania przeszli internetowy kurs z podstaw JavaScript. Skrypty można było układać za pomocą intuicyjnych bloczków, a w ostatnim etapie, korzystając ze zdobytych umiejętności użytkownicy mogli stworzyć swoją własną wersję gry. Do nauki programowania służą różnorodne samouczki, działające na każdej nowoczesnej przeglądarce internetowej. Każdy z uczestnik otrzymał certyfikat potwierdzający udział w akcjiI
FOTORELACJA
W październiku w Europejskim Tygodniu Kodowania uczniowie klasy czwartej i piątej na zajęciach komputerowych rozpoczęli swoją przygodę z programowaniem rozwiązując zadnia ze strony code.org - Kurs 2, wykonując interaktywne gry i historyjki a klasa szósta programowała w Logo.
FOTORELACJA
Projekty uczniów
Szkolne studio SCRATCH
KALENDARZ IMPREZ
21 Grudzień 2024
pn | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |